Ekonomika spoločenstva

Podnikateľka sa nevzdala ani po skúsenostiach s bankrotom. V začiatkoch pandémie prišla s novými nápadmi

Zdroj: www.edc-online.org
Zdroj: www.edc-online.org

Brazílčanka Jussara Gomesová podniká 18 rokov. Má už za sebou jeden bankrot a celý rad nových nápadov, ktoré uplatňuje aj v rámci vlastného podnikania. Je zosobnením človeka, ktorý si aj z negatívnych skúseností dokáže vziať niečo pozitívne. Aj príchod pandémie vnímala ako impulz pre nové iniciatívy. Vďaka nim dokázala udržať prevádzku svojej firmy Gicalli v mestečku Bom Jesus do Itabapoana neďaleko Ria de Janiero. 

V živote prichádzajú rôzne krízy a situácie a platí to aj pri podnikaní. Podnikateľka z Brazílie je pozitívnym príkladom toho, ako sa dá prekonať skúsenosť s nefungujúcim biznisom a postaviť kríze, ktorej čelí celý svet. Jussara Gomesová podľa všetkého nie je typom človeka, ktorý by strácal nádej, práve naopak. Aj nepríjemná skúsenosť ju posúva ďalej.

A čomu sa venuje jej firma? Gicalli vyrába tašky, batohy na chrbát, príručné taštičky, cestovnú batožinu a celú škálu darčekových predmetov. Majiteľka si okamžite uvedomila, že príchod krízy spôsobenej koronavírusom si vyžaduje urýchlenú reakciu, ak chce aj naďalej zabezpečiť fungovanie vlastného biznisu.

Jej kroky motivovala aj vôľa pomáhať iným. Na začiatku pandémie mala na zreteli najmä starších a zraniteľnejších zamestnancov, no zároveň cítila potrebu urobiť niečo aj pre mesto. Všimla si, že policajti, rehoľníci a iní ľudia vo verejných službách pracujú bez ochranných rúšok. Oslovila teda štyroch svojich zamestnancov a navrhla výrobu rúšok, ktoré by im darovali. „Tu môžeme ukázať iný prístup,“ povedala Gomesová.

Výrobu spustili prakticky okamžite a obdarovaní prijali ochranné rúška s veľkou vďačnosťou. Gesto podnikateľky vyvolalo v meste veľký záujem a rúška si začali objednávať aj viaceré siete lekární. Už prvá zásielka obsahovala 20 000 rúšok na predaj. „V ďalších dňoch sme prekročili hranicu 50 000 kusov“, uviedla Jussara Gomesová ešte v apríli 2020, teda v čase, keď jej firma začala s výrobou. „Môj online obchod predtým veľmi nefungoval, no keď sme sa rozhodli propagovať cezeň aj rúška, predali sme v rámci jedinej objednávky 6 000 kusov naraz,“ pokračovala ambiciózna Brazílčanka.

Zdroj: Instagram/gicalli_oficial
Zdroj: Instagram/gicalli_oficial
Myslieť na druhého

Každý deň pred nástupom do práce sa šestnásť zamestnancov firmy na chvíľu stretne, spoločne sa pomodlia a zamyslia nad úryvkom z evanjelia. Firma zároveň vytvorila sieť dvadsiatich piatich externých spolupracovníčok, ktoré pracujú doma. Tieto ženy žijú v poľnohospodárskej oblasti v okolí mesta Bom Jesus. Podnik Gicalli  sa zapája do projektu Ekonomiky spoločenstva (ES), čo pre podnikateľa znamená, že myslí predovšetkým na dobro iných – či už zákazníkov, dodávateľov alebo zamestnancov. Firma teda funguje a žije v súlade s kultúrou Ekonomiky spoločenstva.

„Vo vidieckej oblasti je mnoho žien, ktorých jediný rodinný príjem pochádza z manželovej práce. Tak som im ponúkla možnosť pracovať pre našu firmu. Rozposielame im materiál, z ktorého šijú tašky a darčekové predmety,“ vysvetľuje Gomesová.

Aj teraz, keď svet čelí kríze, sa ambiciózna podnikateľka snaží udržiavať patričnú úroveň sebaúcty a dôstojnosti zamestnancov. Tým, ktorí pracujú doma, každý deň posiela povzbudivé a utešujúce správy. S tými, čo pokračujú v práci v podniku, sa delí o svoju pozitívnu energiu a živú vieru.

Posledné obdobie nebolo pre podnikateľov vôbec jednoduché. Firma Gicalli čelila kríze pred šiestimi rokmi, keď skrachovala. Podľa Gomesovej jej pri obnovení vzťahu s dodávateľmi pomohol pozitívny prístup a tento postoj sa snaží vždy pretaviť aj do svojho podnikania.

Pôvodný článok si môžete prečítať TU.

Zdroj: www.edc-online.org

 

Ak sa vám článok páčil, zdieľajte ho svojim priateľom a známym na sociálnych sieťach.

Súvisiace články

Zničené Portoriko v roku 2017: Mladý architekt založil firmu, ktorá pomohla miestnej komunite

Martina Baumann

Viktor Vincze: Prírode pomôžu systémové zmeny. Hlavný problém nie sú plasty

Martina Baumann

Marketingový manažér: Za každým rozhodnutím je človek. Potenciál firmy stojí na ľuďoch

Martina Baumann

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači. Súhlasím Viac

Cookies