Spoločnosť

Reklama môže šíriť spoločné dobro

Foto: archív J.Z.

Jaroslav Zacko je spoluzakladateľ slovenskej reklamnej agentúry Triad, ktorej cieľom je pomáhať ľuďom žiť zodpovednejšie. Prečo sa pridal k Františkovej ekonomike

Je spoluzakladateľom slovenskej reklamnej agentúry Triad Advertising, ktorá má jednu centrálu na Slovensku, v Bratislave, a jednu v Českej republike, v Prahe. Riadi aj iné marketingovételekomunikačné spoločnosti. Je hrdým otcommanželom. Jaro Zacko sa prihlásil na marcové podujatie Františkova ekonomika v Assisi, kam pricestujú mladí podnikatelia a ekonomickí experti zo 120 krajín sveta, aby sa zaviazali k novej, solidárnej paradigme ekonomického myslenia. Jaro Zacko vysvetľuje: „Do Assisi prídem s otvoreným srdcom a mysľou. Je to mesto, na ktoré spomínam ako na pôsobivé a podnetné miesto, vyžarujúce veľkú silu. Očakávam, že budem mať možnosť spoznať nové pohľady na podnikanie a podeliť sa o skúsenosti a vedomosti. Verím, že táto udalosť by mohla byť jedna z tých, ktoré človeku úplne zmenia život.

roku 2019 dostala Triad Advertising na Slovensku ocenenie agentúra roka a najlepšia inovačná agentúraČeskej Republike. Okrem toho získala veľa ďalších ocenení. Pracujeme pre mnohých významných zákazníkovcelého sveta. Naša práca spočíva v šírení spoločného dobra a udržateľnosti a našťastie máme túto víziu spoločnú so všetkými našimi klientmi.

Verím, že táto udalosť by mohla byť jedna z tých, ktoré človeku úplne zmenia život.

Už od roku 2005 sme sa snažili viesť našu agentúru tak, aby sme záujmy podniku spájali so záujmami zamestnancov, klientov, komunity a prostredia. Našou hlavnou aktivitou je reklama a dobre viem – poznamenáva Jaro –, že dnes je považovaná za ,nesprávnu aktivitu, ktorá podporuje bezuzdný konzumizmus, zotročuje ľudí a manipuluje ich rozhodnutia.

Reklama sa často považuje za stratu času, mrhanie talentu či peňazí. Ľudia ju vnímajú najmä ako parazitujúcudotieravú aktivitu. Zabúda sa však, že zohráva dôležitú rolu v procese, ktorý umožňuje ekonomickému systému, ktorý chce odpovedať na spoločnédobro, vystúpiť do popredia a prispieť k ľudskému rozvoju. Tak ako komunikačné nástroje aj reklama má dnes veľký vplyv vo všetkých oblastiach. Využitím médií sa stáva vo svete obrovskou silou, ktorá vplýva na mentalitu a správanie ľudí ako občanov, klientov, spotrebiteľov, sporiteľov atď… Ak reklama v takomto systéme šíri úprimnosť, spravodlivé súperenie, ľudskú dôstojnosť a zodpovednosť voči spoločnosti a životnému prostrediu, môže byť v službe celkovému rozvoju človeka.

Reklamy môžu sprostredkovávať konštruktívne a užitočné informácie, ktoré vychovávajú a pobádajú ľudí k všeobecnému dobru a k udržateľnosti. Takto zmýšľa Jaro a zároveň zdôrazňuje: „Myslím si, že komerčná a inštitučná reklama je prostriedok, ktorý dokáže pomáhať ľuďom žiť zodpovednejšie.

Reklamy môžu sprostredkovávať konštruktívne a užitočné informácie, ktoré vychovávajú a pobádajú ľudí k všeobecnému dobru a k udržateľnosti.

Právepreto pracujeme s klientmi, ktorí chcú svojou aktivitou, podnikaním a službami pozitívne pôsobiť na svet v sociálnej, ekologickej alebo ekonomickej oblasti. Zrealizovali sme viaceré kampane, aby sme podporili rasovú rovnosť, finančnú gramotnosť v rodinách a znížili konzum.

Jarova spoločnosť je dnes úspešná, hoci prvých 10 rokov svojej existencie nezaznamenala nijaký zisk. Tvrdo sme pracovali a veľa sme investovali, aby sme položili silné základy. Spolu s reklamnou agentúrou sme rozbehli niekoľko spoločností softrového rozvoja a okrem komerčných projektov zabezpečujeme aj reklamukomunikáciu pre neziskové organizácie: fundraisingové kampane, projekty na podporu bezdomovcov a chudobných.

Poslednú myšlienku Jaro venuje práci, dimenzii, ktorá mu veľmi leží na srdci: Urobme všetko, čo je v našich silách, aby boli naši spolupracovníci šťastní. Pre nás je dôležité, aby sa každý náš zamestnanec alebo spolupracovník cítil na pracovisku realizovaný a mal možnosť osobnostného a odborného rastu.

Uverejnené v Avvenire

Ak sa vám článok páčil, zdieľajte ho svojim priateľom a známym na sociálnych sieťach.

Súvisiace články

Kedy sa naskytne lepšia príležitosť učiť sa, ako „učiť s láskou“?

Alena Davidová

Medzi veriacim a ateistom v nás

Tomáš Lencz

Biologické zbrane z USA? Prečo Čína odmietala prevziať zodpovednosť za Covid-19

Christian Heitmann

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači. Súhlasím Viac

Cookies