„Mobil v škole je pre deti príliš veľké lákadlo a na kvalitu vyučovacieho procesu by to určite malo negatívny vplyv. Dokonca aj prestávky sa tráviť hodnotnejšie ako so smartfónom v ruke,“ hovorí Peter Šebo.
Minister školstva Tomáš Drucker chce na základných školách obmedziť využívanie mobilov a tabletov. Podobný problém riešili pedagógovia vo Veľkej Británii a Austrálii už v roku 2019 pred pandémiou. Hovorilo sa, že deti ich počas vyučovania majú mať len v prípade, ak ich využívajú vo vzdelávacom procese. No následne prišla pandémia covidu, domáce vzdelávanie a všetko bolo inak.
Dokonca aj prestávky sa dajú tráviť hodnotnejšie ako so smartfónom v ruke.
„Na druhej strane, úplne vynechať mobil z moderného vyučovania je podľa mňa chyba. Takže jeho kontrolované využívanie počas niektorých hodín napríklad na získavanie informácií z internetu alebo ako pomôcka pri obohatení učiva z učebnice o multimediálny obsah, môže výrazne zatraktívniť celú hodinu,“ povedal spoluautor projektu Digitálni rodičia.
Vždy to podľa mňa záleží na učiteľovi, či chce urobiť niečo a viac a zvládne aj technológie na svojej hodine, alebo sa naše deti budú učiť ako pred desiatkami rokov iba z papiera.
Jedna odpoveď
Popredný neurológ Stránský: Keď chcete mať hlúpe dieťa, ktoré trpí depresiou, dajte mu mobil.