Vianoce. Vhodnejšia je otázka, kto sa na ne neteší… Lebo takých je zrejme menej. Vo voňavej atmosfére ich príchodu sa totiž väčšinou strácajú rozdiely medzi veriacimi a ateistami. Napokon, stali sa pevnou súčasťou našej kultúry.
Prežili dokonca aj to najtemnejšie obdobie pokusu komunistov nahradiť náboženstvo a vieru ich materialistickou ideológiou.
Tri voľné dni, ktoré si spravidla predlžujeme na dva týždne až do Troch kráľov, chute jedál, darčeky, dojímavé piesne tlačiace slzy do očí, ale aj stretnutia rodín a priateľov, by mali byť dôležitým, ale sprievodným javom toho najdôležitejšieho.
Pripomenutia, že Boh Tvorca, ktorý nám dal slobodnú vôľu a autor plánu našej záchrany prišiel k nám vo svojej moci, milosti a jednoduchosti. To je nádej nás kresťanov.
Otázkou je vždy, ako zachytiť aspoň časť rozmeru tohto veľkého príbehu. V úvode adventu sme písali o originálnej kampani “Ježiš je kľúčová postava Vianoc”. Počas troch týždňov sa pod týmto heslom rozbalilo veľa hodnotných aktivít. Myšlienka kampane spojila viaceré kresťanské denominácie naprieč Slovenskom. Pribúdajú spoločenstvá, ktoré si volia im vlastný formát.
Hlavným cieľom iniciatívy, ktorá sa na sociálnych sieťach a bilboardoch miest Slovenska rozbehla od 1. decembra je pripomenúť veriacim aj verejnosti pôvodný zmysel.
Ale hlavne ústrednú postavu Vianoc, ktorou je Ježiš. Presný dátum narodenia Krista nie je známy. No kľúčové je ponúknuť tento jedinečný čas pokoja, stretnutí rodín a priateľov na jeho sprítomnenie.
Vianoce vedia byť krásne, ale aj uponáhľané, smutné, ak nám niekto chýba a prázdne, ak sa zameriame príliš na obal. „Ježiš z Betlehema je nielen historickou postavou. Prišiel na túto zem, aby ponúkol univerzálne riešenie a zachránil človeka z toho, s čím si sám nevie rady”, pripomenul 1. decembra na úvod kampane jej autor a organizátor Martin Štuk.
Prečítajte si aj:
Kampaň vrcholí
Necelý týždeň pre Vianocami sa organizátori pripomenuli aktualizáciou kampane: “Chceme pozvať všetkých kresťanov a aj ďalších ľudí dobrej vôle, aby sa pripojili k myšlienke kampane, ktorou je spájať a svedčiť o postave Ježiša Krista, kľúčovej postavy Vianoc. Počas Vianoc môžu navštíviť našu stránku a šíriť jej obsah ďalej”, dodáva Martin Štuk.
Na stránke KlucovaPostava.sk verejnosť nájde príhovor evenjelizátora Petra Liptáka z Košíc, či grafiky prianí pre mobilné zariadenia. Je možné vytlačiť si pohľadnicu s motívom kľúčika a dať do schránky svojím susedom.
Na facebookovom konte “Kľúčová postava Vianoc” sú krátke fotoreportáže a videá z rozličných podujatí kampane aj osobné svedectvá osobností. Týmto spôsobom sa ku kampani pridali speváčka Mária Podhradská, či influencer Maťo Ondruš z podcastu God Bless.
Katolícke spoločenstvo Martindom ponúklo učastníkom vianočných trhov na Hlavnom námestí v Bratislave možnosť ponoriť sa do tichej modlitby sprevádzanej hudbou v Jezuitskom kostole. V rámci podujatia ´Svetlo v tmách´ mal každý možnosť zapáliť v chráme sviečku a vyjadriť svoju prosbu Bohu.
Odkazu kampane sa venoval vo svojich kázaniach aj pomocný biskup Bratislavskej arcidiecézny otec biskup Jozef Haľko.
Spojilo sa viacero cirkví a spoločenstiev na Slovensku
“Už teraz vidíme ovocie dobrej spolupráce medzi cirkevnými spoločenstvami v Bratislave. Je príjemné a povzbudzujúce, keď veriaci šíria okolo seba pokoj a lásku, ktorú všetci tak veľmi potrebujeme,” hovorí Gabriela Mihel, riaditeľka platformy Kresťania v meste, hlavného partnera kampane.
V Košiciach, kde sú na rozličných miestach umiestnené štyri bilboardy s ústredným motívom kampane, sa téme na viacerých zhromaždeniach venovala Apoštolská cirkev.
Členovia zboru KC Prielom v uliciach Starého mesta Bratislavy ponúkali medovníkové srdiečka s vyzdobenou kľúčovou zámkou v strede. Pozývali okoloidúcich s prianím požehnaných sviatkov odomknúť srdcia Ježišovi Kristovi, kľúčovej postave Vianoc.
Cirkevný zbor evanjelickej cirkvi a. v. na Legionárskej ulici v Bratislave pozýva na Služby Božie, venované tejto téme, na samotný Štedrý deň 24. decembra. Bratská Jednota Baptistov na Palisádach v Bratislave zorganizovala dva vianočné koncerty, kde pútavým spôsobom vyrozprávali príbeh prvých vianoc v Betleheme.
Zbor Apoštolskej cirkvi Otcov dom v Bratislave venoval téme kamapane špeciálnu vianočnú bohoslužbu, kde privítali nových hostí detským programom. Spoločenstvo Slovo života pripravili sériu podujatí pre seniorov pri kapustnici a takisto pásmo pre mládež.
Partnermi kampane sú Dom Quo Vadis, Apoštolská cirkev Košice, Brno worship a ICEJ Slovensko.
Kreatívnu ideu vizuálu kampane priniesol a spracoval Andrej Kmeťo zo štúdia IDEAS & INNOVATIONS