Len dvadsaťročná inovátorka navrhla workshop na pomoc mladým k integrácii

Španielka Amaya chce hľadať nové riešenia pre inklúziu a integrálny rozvoj ľudí. Zároveň je príkladom človeka, ktorý sa snaží vidieť neúspechy ako príležitosť nájsť nové riešenia.

Podporte dialóg

Naším cieľom je urobiť z portálu nm.sk udržateľné médium. Obstáť v súčasnosti na mediálnom trhu však nie je jednoduché. Naše články nie sú uzamknuté. Chceme, aby k nim mal prístup každý, koho zaujmú. 

Preto potrebujeme aj vašu pomoc. Vďaka vašim príspevkom budeme môcť naďalej prinášať kvalitné a korektné rozhovory a iný exkluzívny obsah.

Získala ocenenie Innovactora Junior 2020, počas pandémie založila hnutie pre študentov, v osemnástich rokoch spustila s ďalšími dvomi priateľmi inkubátor so školeniami a seminármi.

Amaya Vizmanos sa riadi tým, že chce podporovať komunitu, ktorá sníva vo veľkom. Inovácie jej prirástli k srdcu a podeliť sa s nimi chce aj počas septembrového podujatia v Assisi. Spolu s mladými ľuďmi zo 70 krajín sa zúčastní na Františkovej ekonomike (Economy of Francesco – EoF), čím zareagovala na výzvu pápeža priniesť nápady a sny o radikálnej zmene v ekonomike.

Zvedavá, eklektická a rozhodná, tak samu seba opisuje Amaya. A aj keď má ešte len 20 rokov, obchodný talent sa v nej rozhodne nedá zaprieť. Ľudia, ktorí ju poznajú, hovoria o jej nákazlivej energii. Ona zas hovorí o svojich ambíciách: „Chcem byť agentom systémových zmien, snažiť sa nájsť nové riešenia pre inklúziu a integrálny rozvoj ľudí,“ hovorí rodáčka zo španielskej Pamplony. Jej ašpiráciou je podporovať komunitu, ktorá sníva vo veľkom, myslí na dobro ľudí a znovu objavuje zvedavosť a túžbu pracovať pre budúcnosť a pre spoločné dobro.

Kto je Amaya?

Na univerzite v Navarre si práve dokončuje dvojitý titul v odbore práva a medzinárodnej ekonómie. Je to pre ňu cesta, ktorú dopĺňa tretím akademickým itinerárom humanitných vied na univerzite v Madride (Distance University of Madrid). „Zvedavosť ma dojíma. Právo som si vybrala preto, aby som pochopila pravidlá fungovania spoločnosti. Snažím sa pochopiť ekonomiku, ako fungujú ekonomické systémy a správanie ľudí pri riadení vzácnych zdrojov. A humanitné vedy – pochopiť ľudskú bytosť,“ vysvetľuje, prečo sa rozhodla študovať.

Na snímke Amaya Vizmanos, zdroj: LinkedIn/A.V.
Na snímke Amaya Vizmanos. Zdroj: LinkedIn/A. V.

Amaya je súčasťou School of Leadership University Francisco de Victoria a programu Women Lead to Inspire, ktorý podporuje excelentnosť v oblasti strategického poradenstva. A objavuje sa aj v kategórii „Business & Economics“ v zozname študentov Nova 111, ktorý identifikuje profily ľudí do 35 rokov, ktorí už dosiahli jedinečné úspechy a vykazujú potenciál pozitívneho a relevantného vplyvu v budúcnosti.

Príkladom takéhoto vplyvu je inkubátor takzvaných projektov generácie Z, Xirimiri Lab, ktorý Amaya Vizmanos spustila s dvomi priateľmi, keď mala len 18 rokov, a je začlenený do poradenskej služby Domu mládeže mestskej rady Pamplony. „Ide v podstate o koncept xirimiri – hustého a ľahkého dažďa v Baskicku, vďaka ktorému pole na jar rozkvitne, ale nakoniec vás aj zmáča. Rovnakým spôsobom kvapku po kvapke vytvára laboratórium podpornú sieť pre mladých ľudí, ktorá im pomáha spojiť sa a navzájom sa integrovať, dozvedieť sa o realite v regióne, predstavovať výzvy, riešiť problémy a podnikať sociálne a inovatívne iniciatívy,“ pokračuje vo vysvetľovaní.

Xirimiri Lab ponúka bezplatné globálne a multidisciplinárne školenia so seminármi a konferenciami. A má za cieľ stať sa akýmsi mládežníckym think-tankom pre združenia, organizácie a inštitúcie a prispieť tak k verejnej politike. A keď situácia vo svete nebola z dôvodu koronavírusu priaznivá, Amaya myslela na to, ako z toho urobiť príležitosť. A tak realizovala svoju víziu počas pandémie. „Kým sme boli uväznení, spomenula som si na to, ako som sa rok predtým pripravovala na výberovku, prijímacie skúšky na univerzitu. A premýšľala som o ťažkostiach, ktoré musia všetci stredoškoláci zažiť počas príprav na skúšku v takých ťažkých podmienkach. Tak som si predstavila spôsob, ako im pomôcť,“ spomína.

Mladá ekonómka vytvorila na Instagrame hnutie @yoteayudoconlasele, ktoré pomáha študentom, a taktiež web, ktorý získal viac ako 724 univerzitných dobrovoľníkov ochotných doučovať 6000 stredoškolákov, ktorí sa prihlásili a profitovali z toho.

Pre mňa je dôležité robiť deň čo deň toľko, koľko môžem.

Po tejto skúsenosti získala Amaya ocenenie Innovactora Junior 2020. „Pre mňa je dôležité robiť deň čo deň toľko, koľko môžem. Verím, že život mi dal veľa darov a mojou zodpovednosťou je podeliť sa o ne s tými, ktorí nemali rovnaké príležitosti,“ hovorí Amaya, ktorá okrem toho veľa cestuje a zbiera skúsenosti z komunity v zahraničí. „Počas prvého ročníka na strednej škole som sa zúčastnila na kooperatívnom výlete do Ugandy a nasledujúci rok do Etiópie. Jednou z najobohacujúcejších bola pešia trasa cez Pyreneje, ktorú som absolvovala v lete 2019 s ľuďmi ohrozenými sociálnym vylúčením z celého sveta. Tam som videla, ako sme všetci rovnakí, hľadáme rovnakú náklonnosť, že nás poháňa rovnaká túžba spolu prežívať život, rovnaký transformujúci pohľad,“ uzatvára aktivistka.

Pôvodný článok si môžete prečítať TU. Na titulnej fotografii je Amaya Vizmanos. Foto: Maite H. Mateo 

Čítajte tiež

Autor
Články autora
Odporúčané
Predošlé
Ďalšie
Newsletter

Teší nás, že ste tu. Ak chcete dostávať pravidelné informácie o nových článkoch, knihách alebo o inom obsahu z nášho portálu, prihláste sa na odber našich newsletterov.

Newsletter

Teší nás, že ste tu. Ak chcete dostávať pravidelné informácie o nových článkoch, knihách alebo o inom obsahu z nášho portálu, prihláste sa na odber našich newsletterov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Podobné články